Helgen!

Japp, då var veckans stressmoment, helgen, över! Himlans skönt, men skulle behöva en vilodag känner jag.
I Fredags var jag efter skolan ut till Philippa och red henne, smörjde och bytte schabrak och så vidare. Efter det blev det en sväng till Säffle och hälsa på kusinerna som var hemma på besök i helgen. Mysit. Sen hämtade jag Elin och åkte till Dilans o åt pizza :). Efter det körde vi hem syster till Åmål och åkte tillbaks till henne. Resten är bara onödig information ;).

I Lördags åkte jag till Tveta vid morgonen, träning stod på schemat :D Jag körde transporten, stolt som tusan! Och fy farao va bra det gick :D Älskade häst! Hon gick sååå bra. Jobbade med ställning, mjukgörande och att hon skulle vänta, hon hetsar ju gärna in i arbetet och stressar upp sig. Men ja, hon var riktigt fin på slutet!! Och jag fick beröm, det var nästan det bästa för jag behövde verkligen motivation. Hoppas på att få plats på tvådagars i början av januari :).

Efter träningen blev det en snabbdusch och sen in till stan, igen, för att träffa kusinerna igen. Blev mat och fika. Sen Åmål, körde mamma och Marita ut till Lena och åkte därefter och satt barnvakt, var hemma runt 4 i natt. TRÖTT.

Imorse var det bara till att hoppa upp och åka ut till Tveta o hämta tomteluvor till hästarna och mig själv, därefter till ridskolan och göra i ordning Gullan, Bruno och Rosie för ponnyridningen på torget, skyltsöndagen. Rosie gjorde debut och skötte sig exemplariskt!!! Alex blir varm i hjärtat... dom var så fina! Pluttarna. (ja vet, ja är knäpp). Två timmar på torget och sen ut till stallet, promenix med Philippa, hon var pigg och verkade inte ha alltför mycket träningsvärk, tummen upp! GLÖGGFEST, rätt roligt, jag var så himla trött meeen det var goda lax-snittar. HAH!

Sist men inte minst har jag, finally! Städat mitt rum, tog 3½ timme, jag är sååå jävla trött men var tvungen att göra ett sånghäfte tills imorgon, därav hamnade jag här!

Imorgon är det skolan, rida Azzi (trot eller ej men jag kanska ska hoppträna ponnyn på torsdag) och Philippa, båda i paddocken hos Cicci, sångträning och kadriljträning + att ja måste skriva loggbok :P. SHIT!

Over and out, Alex ska sova tror ja bestämt!
Hejjs!


GULLIGA GULLAN och Rebeka på torget :) Copyright på den ni.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0