Sämst!

Jag får villigt erkänna att jag är sämst på att blogga, MEN! Denna helgen har varit så oerhört fantastiskt underbar så jag måste bara få berätta! ( Ni får ursäkta om ett eller annat ord ser lite mysko ut, jag TÄNKER på norska...)

För er som inte vet har jag alltså varit på en Ungdomsledar utbildning utanför Oslo, på hotell Mastemyr med 100 ungdomar från Värmland och 100 ungdomar från Norge (Askershus, östfold och Hedmark) mellan 15-24år i ett projekt som kallas Unga ledare i VÄRLDENS BÄSTA IDROTTSREGION. Utbildningen sträckte sig från fredag eftermiddag till söndag eftermiddag och var heeeeelt kostnadsfri.

Vad gjorde vi då?
JO! när vi kom blev vi uppdelade i 7 (!?) olika grupper, jag hamnade i BÄSTA VITA gruppen, tillsammans skulle vi, 36 ungdomar, tillbringa helgen tillsammans.

Schema för helgen såg ut såhär:

Fredageftermiddag + kväll: Teambuilding, vi utförde massvis av olika problemlösnings aktiviteter+lekar, otroligt KUL! Efter detta var det middag = TexMex buffe med underhållning = en trollkarl = jättebra. Ingebrigt Steen Jensen föreläste med budskapet om att man måste få ha kul och man måste ha stoora mål!

Lördag: Det blev ganska tidig uppstigning för att sedan gå in på en dag fylld med övningar i bl.a ledarskap. Vi lekte mycket lekar och spenderade en heldel tid ute eftersom det var supergott väder. Vi pratade även om hur en förening/organisation är uppbyggd. Underhållning denna kväll var en tjej som görde stand-up, SUPERBRA! Och Maten var helt okej den med, sedan följde underhållning som vi deltagare deltog i som t.ex musiktävling. Föreläste denna dagen gjorde Cato Zahl Pedersen, man måste våga hoppa! - Man måste våga chansa/lyckas = Framgång.

Söndag: Efter en sen kväll följde en tidig morgon som bestod av många trötta ansikten men dagen var väl värd att "genomlida" vi fick nya kunskaper om bl.a retorik. Vi jobbade också med att prata inför grupp och skriva egna tal som vi framförde för halva gruppen, otroligt lärorikt och känslosamt men alla var bara SÅÅÅHÄR bra! Love! Efter talen, ville ingen åke hjem. Gruppkramar ledde till mer tårar till och med vår älskade ledare orkade inte hålla masken.

- Jag tyckte det här var heeeelt otroligt roligt! Och jag är imponerad över hur man kan utvecklas som person och finne nye kontakter på bare tre dager! Någonting gjorde att i alla fall vi, i vita gruppen, fick väldigt bra kontakt mellan oss och det är något jag kommer bära med mig. Inte nog med att vi var världens bästa grupp - vi hade världens bästa ledare också! Johanna och Thor-Anders, en stoooor guldstjärne till er, SUPERBRA!

Ska jag vare ärlig kan jag inte förklara i ord hur jag känner, jag är bara SÅ Glad och lycklig att jag kom med till den här utbildningen.

______________________________________________________________________________________________

Väl hemma nu, är det bara till att fortsätta bearbeta kursens innehåll och gå vidare i livet, på tisdag är det Styrelsemöte och jag ska minsann komma på något vettigt att säga som ska skaka om i grytan.

På lördag, är det andra dressyrtävlingen för i år, Färjestad ridklubb, LB:0 på Philippsan, mjukstart. Efter ridledarkursen ska vi starta LA, så är det bara, MÅL måste man ha i livet.

______________________________________________________________________________________________

Massvis med kramar från mig till dig!



Kommentarer
Postat av: ingela

väntar med spänning på tisdag ... det är mycke som ska skakas om i den grytan då !!

Ses .. (ta m lottpengar!)

2010-04-26 @ 07:16:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0