Träning!

Igår körde jag som sagt ner min Prinsessa till ridskolan, hon har aldrig varit så lugn i hela sitt liv! Klev av transporten och in i sin box som om ingenting hänt, tömkörde henne (normalt sett exploderar hon) hon gick i slowmotion och hade öronen framåt och lydde minsta vink, började seriöst bli orolig i detta stadiet... tog in henne och gjorde iordning henne för att gå ut (hon var heelt ensam inne i ett främmande stall m.a.o) ingen reaktion..släppte henne i hagen och hon bara stod där i solen och såg glad ut?! Inte friskt för att vara Fjonkan.

Vid halv två-tiden åkte vi upp till Karlstad och Färjestad ridklubb för att rida för Charles Jonsson (ni vet han som är med i ponnyakuten och tränar ungarna), jag fick en häst som hette Juvel, helt okej. Fick en hel del tips och saker att tänka på måste jag säga. Om inte annat så var det en fröjd att se honom rida, han kan verkligen vad han gör.
Påvägen hem stannade vi och åt på Våxnäs, och Isabelle hissar ner höger bakruta..tror ni den gick att få upp sen? Naej, det lät som en helikopter i bilen HELA VÄGEN HEM! Lite jobbigt. Väl hemma på ridskolan stod Fjonkan stenlugn i sin box. hm...

Var bara hemma och tog det lugnt hela kvällen.

Träningen började 09.45 idag så jag var i stallet ca. 9, promenerade med henne i 20min eftersom hon inte fick gå ut i hagen innan träningen. Själva träningen gick helt okej! Det märktes att hon inte gått på bana så mycket det senaste men hon var riiiktigt fin på slutet! Efter träningen badade jag henne, tror faktiskt hon uppskattade att tvättas :P. Speciellt när hon fick gå ut i hagen och rulla sig efteråt, resten av dagen har hon stått och solat sig. Min fina sessa!

Hade träning för Evelina och Amanda också, det gick hyffsat, i alla fall för Evelina :). Hämtade ensilage också..
Intressant att jag ENBART skriver om hästar... haha. Ska ge mig nu!

Träning imorgon igen, 13.00 ;)

God natt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

http://www.youtube.com/watch?v=Ab_IE_eXyTQ&feature=related ;-)

2010-04-19 @ 21:54:41
Postat av: Anonym

;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0