Fredag!

God kväll!

Idag har jag faktiskt hunnit med en del, var i stallet hos Philippa på morgonen först, har säkert redan skrivit att veterinären var ute igår igen - mer behandling blev det i alla fall och hon får absolut inte gå ut.. vet inte vad jag ska göra snart =( känns väldigt hopplöst just nu!

Skulle egentligen hjälpt Jacob hämta hösilagebalar men det ööööste bokstavlingen ner regn när vi skulle ut så det blev för blött för att flytta dom.. Så blev en spontan tur till Karlstad med Sofia för att köpa sköldpaddsmat :P och en tur på IKEA (igen)  - bilresan, ja.. illamående, räcker det som förklaring? haha.

När vi kom hem åkte jag och red Eulalia, precis som de senaste dagarna gick det inte att fånga henne och unghästarna levde rövarn så idag fick vi driva dom upp till utgången... Square kaxade som bara den så hon fick faktiskt följa med in och uppföra sig en stund. Eulalia fick hoppa - travhoppade först vilket gick helt okej, sen skulle jag hoppa två hinder med fyra språng emellan - hon tog ungefär 2½ i en jäkla fart och hoppade med andra ord av väääääldigt stort så då vart hon lite skrämd men det gick över ;). Hon var väldigt fin i uppvärmningen idag! Klockren!

Behandlade såklart Philippa på kvällskvisten med hjälp av Malin <3.

Nu har vi precis ätit tacos som JAG lagat - duktigt! Och snart blir det sova - gött!

Imorgon ska nog Eulalia och Fabbe få gå i skogen eller liknade - mys!

God Natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0