Kallt, jovisst, men...

Ja, det är kallt ute men det är det ju varje vinter, eller hur? Visst jag kan hålla med om att det är lite väl extremt, vissa dagar. Men jag förstår ärligt talat inte folk som klagar på att det till exempel inte går att rida? Jag har ridit ut tre hästar om dagen hela helgen, inga som helst problem. Ta på er kläder gott folk! Och om ni tycker synd om hästarna, ta det lite lugnare då? Man behöver ju inte ösa på i skengalopp, eller? Blir lite halvt frustrerad... det är vinter VARJE år.

Hästarna har gått otroligt bra hela helgen i alla fall (trots kylan;)) De har varit ute och galopperat lite och blivit dressyrade på fält, helt underbart. Philippa var riktigt klockren när jag red henne på fält i lördags (!?) visserligen på pelham men hade en otroligt bra känsla - hon var positiv till arbete! L har också gått jättebra, igår skrittade vi ut i skogen ensamma, inga som helst problem! Har dessutom kommit på varför jag gillar honom så mycket - han är så himla lik Spikey!


Spikey f.2009

f. 2006, visst L är äldre, ljusare och stööööörre men det finns ändå någonting där...

Just nu är jag och Mollybus inne och värmer oss, de andra är på SLU idag i Uppsala så jag är ensam, men det är inte så tokigt någon gång ibland.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0