Kurs

Ja, idag har jag varit på en Förberedande ridledarkurs, jag gick den mest för att checka av att det verkligen är vad jag vill göra. Och JA, jag vill! Åååh jag blev så taggad. Vi pratade en hel del och sen hade Ann-Margreth lektion med halva gruppen och vi som då inte red fick bedömma vad vi såg för bra och dåligheter hos en varsin ryttare. Det var väldigt inspirerande. Efter lunch fick vi andra rida men då hade tre stycken som redan gått ridledarkursen ha lektionen, en varsin del (uppvärmning, övning, avslutning). Jag fick en häst som heter Billy, privathäst, väldigt söt men aningens orutinerad på bomövningarna som vi sysslade med. Fick efteråt reda på av hans ägare att han var hoppad och bomarbetad ca. 5 ggr i sitt liv. Så ja, han är förlåten för sin klumpighet!

Imorgon ska jag sätta mig och göra ansökan till ridledarkursen och kolla lite stipendier och så så får vi se sen :).

Har projektarbetsvecka denna vecka så det blir till att plugga hemma en hel del, ska även fota en hel del. Bland annat ska jag till Gunvor och ta kort på islandshästarna som bor i flock.

Så så är det!
Nu blir det " I en annan del av Köping " bland annat.
Puss
<3

Kommentarer
Postat av: Tobias

Jo kanske, men jag skiter i den =)

2010-02-09 @ 12:18:36
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0