Snöstorm?

Kan det vara som så att vi är påväg in i en ny istid? Jag menar, det var mycket snö 2006, men nu är det MER snö, det tar ju aldrig slut. Igår kväll när stormen drog inte tänkte man glatt, ja det kommer  väl två centimeter o sen ger det sig som alla andra gånger dessa DUKTIGA meterologer (?) ger ut väderleksrapporter. Kom snarare 2 DECIMETER och det är inte slut än.. jag spyr på det.

Anledningen till mitt uppror mot snö är att min bil står därute och är fullständigt insnöad, det är meterhöga vallar runt hela bilen och jag MÅSTE ha detta fordon i eftermiddag eftersom jag ska till Säffle och hämta Balou. Vilket betyder att stackars lilla sjuka jag, MÅSTE skotta. Fy fan.

Jag är som sagt sjuk, lite halvt i alla fall. Har ont i huvudet och halsen och känner mest att skolan vore en plåga. Imorgon ska jag kämpa mig dit och på fredag också, har faktiskt bara två lektioner då. Det får man stå ut med. Funderar även på att köra lite lätt på gymmet torsdag och fredag.

På söndag är det förberedande ridledarkurs i Kil, kan bli spännande o se hur lång tid det tar för mig och Bea dit, jag hoppas verkligen att det är mindre snöstormigt då!

Igår så hade jag stallet på morgonen, jag fick dock hjälp av F så det var inte så väldigt hårt. Philippas ben har varit helt rent i två dagar, hon måste ha vrickat sig eller nått. Efter detta blev det soffläge hemma i Åmål tills det var dags att åka till Karlstad och pröva ut glasögon, blev ett par bruna och beiga espri, de enda som såg vettiga ut i mitt smala ansikte :P. Blev även en sväng till Ohlssons för att köpa tyg till balklänningen så nu är det gjort, på HM blev det en sjal för 40:- helt okej! Turen på IKEA gav en termos (den är söt), påslakan, lakan och färgiga servetter, allt är färgglatt, jag hade vårkänslor - som dock snbbt gick över! Vi hittade även ett kärlekste med röda hjärtan i och varmchoklad - choklad :P, bra förklaring!

Nej om nååågon ska orka läsa detta är det bäst jag slutar nu.
Ajöss!

Kommentarer
Postat av: Tobias

bra motivering, håller tummarna :D

2010-02-03 @ 13:05:44
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0