Onsdag :D

Wey! En BRA-dag! Inga mardrömmar, underbart! Skolan var ROLIG, första timmen så lyssnade vi på föredrag, på foto fick vi ett helt gäng med uppgifter och jag är taggad till max, lämnade även in höstterminens uppgifter, jag HÄNGDE MED på Kemin vilket är ett under (!)och på miljökunskapen, tog vi det lugnt, som vanligt " ,

Efter skolan åkte jag ut till stallet, Cathrine var inte hemma och Race hade inget täcke så jag plockade in allihopa och la färdigt maten, kände mig otroligt duktig. Sen red jag den där dåren som jag tömkörde igår, det gick FORT då! Men idag var hon helt okej, förutom i galoppen men jag hade inga förväntningar i den heller för hon blir stel och hysterisk som en pinne när det är mörkt och blåser. Efter ridturen grejjade C och jag med unghästarna, Spikey hade bett och sele på sig för första gången och reagerade inte nämnvärt. Chikita lyfte alla fyra benen utan att varken hon heller jag blev irriterade, tummen upp! Och dessutom grejjade jag henne i mun och öron, gick fint det också. Ska börja ta lite promenader och vänja henne vid träns/bett och kommandon när det blir ljusare på kvällarna, är det tänkt!

Imorgon blir det skola och en massa pluggeliiplugg, eventuellt träna, måste nästan det!
Sen får det nog bli att tömköra Fjonka igen.

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0