Ice age?

Man skulle faktiskt kunna tro att det är en istid påväg hitåt, jag förstår mig inte riktigt på det här med att jordens medeltemperatur höjs när det är kallare än någonsin i Sverige? Eller jo.. visst förstår jag, inte för intet jag läst miljövetenskap i ett helt år, men ändå! Jag förstår mig på människor som inte tar det seriöst, faktiskt! Meeen gott folk! Var inte överambitiösa med bilkörandet och för all del, sortera era sopor så ska ni se att vi klarar oss ett tag till. Res bara när ni ska någonstans oxå ;)

Idag har det vilket fall som helst varit en superfin dag, jag försov mig hela 40 minuter, tack o lov  hade jag ljudet på på mobilen så Sabine kunde väcka mig. Har ridit ut på både L och Philippa, den sistnämda gick på hackamore idag, gick helt okej, hon fick galoppera i snö. Saltat ridhuset har vi gjort också... det verkar ju som sagt bli en ny istid.

Jag var överambitiös med dagens middag, det blev bacon&ostlindag kyckling med potatis. Mycket gott! Funderar starkt på en microkladdkaka?

Har även pratat lite strunt med Storm och Anja, som är hemma i Uppsala just nu. Så är det!

Lääängtar!


Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0