Mina sköthästar!

Tänkte jag skulle lägga upp lite info om mina sköthästar så ni får se vad jag sysslar med =)

Först ut har vi:

Golden Dream
"Goldie"
Valack född 97 efter Dream of Glory undan Hortensia (efter Chagall 455), Goldie ägs av Josefine Björklund (som har gården som jag är på, hon är även min tränare, läs mer på http://www.stallstorangstorp.webs.com)
Goldie är dock utlånad på foder till Caroline Torndahl (www.teamcato.se) som jag gör min praktik hos. De tävlar MSV tillsammans med framgång. Goldie är en väldigt personlig häst, han väljer lätt "sina människor", jag hoppas han tycker om mig, verkar som det i alla fall :P





Nummer två får bli CEZAR
Cezar är en hingst född 2005 efter Briar-Trofé, en stor grabb med hjärtat på rätta stället. Cezar kommer från början från Norge där hans ägare bor, han är här på vidareutbildning. Tyvärr har han haft två tornutskott som legat fel i ryggen men är nu behandlad och ska igång, men det sköter Carro.


Nummer 3 är Champ Q född 2006 efter Carte d'or - Kafu xx, ett ganska högt men ädelt sto, märks att det är en del fullblod. Champ är här på tillridning/vidareutbildning och ägs av Ann-Louise Karlsson. Champ är en väldigt söt och försiktig tjej som jag tycker mycket om. Bild på henne kommer så småningom..

Sist ut är Lukaz född 2006 efter Bocelli 1044 - Herkules 504, en stooor kille, 1,75 +, ägs av Josefine Björklund.  nu är tanken att han ska sättas igång av så fort han får skor, blir mycket skogsridning för att hans stora kropp ska hinna med. Även Lucaz är en väldigt snäll och lugn häst, kanske i största laget men ser i alla fall fram emot att börja grejja med honom!




Sen har jag ju naturligtvis min fina Philippa oxå som går framåt med stormsteg just nu! Underbara häst =) ska försöka få Anja att ta lite bilder när jag rider någon dag.
NU ska jag käka kvällsmat, mår bättre just nu.. kan bero på min mysiga skrittur i skogen på Goldie =) och att träningen för Josefine var riktigt prima ballerina idag!

Kram


Kommentarer
Postat av: Anonym

http://www.youtube.com/watch?v=uPLvW0hSRKo

2010-10-01 @ 21:39:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0