Tillbaks!

Sådär ja - Internet + ledig dag = dags att påbörja bloggandet!

Praktiken drog igång med dunder och brak den 23 augusti, första jobbade jag med Amanda och Hanna eftersom Carro har varit i Turkiet. Funkade så bra så! Longerade Champ och Likör några gånger och red på Philippa - som nu påbörjat sin träning efter (under...) ögonskadan (mer om den senare).

Förra veckan var Carro hemma igen - men sjuk. Då kom även Sabine tillbaks från tävlingen med ponnyerna och Anja började sin praktik så vi tre jobbade tillsammans. Jag har fått rida ganska mycket på Goldie som är Carros tävlingshäst. Roligare för varje gång är det! Nu är dock Carro frisk och rider själv. Philippa har gått sina två första träningar för Josefine, det har gått okej - men det är mycket jobb vilket ska bli roligt - utveckling!

I helgen var Malin, Cicci och Annelie på Strömsholm för Riksföl med Swing It och Eulalia, jag var med och sprang, hurtigt värre, inte helt fel att få träffa lite "fölk" hemifrån och pussa på finaste Eulalia <3. Även Marie (Philippas ägare) och Jonna var upp och tittade och var även med ut hit för att se hur vi bor.

Denna veckan började väl mindre bra.. I måndags red jag Philippa för Josefine på förmiddagen och på eftermiddagen red jag Goldie samtidigt som Carro red Eliaz - sen bytte vi och skrittade ut med dom och två ponnys varav den ena kom lös och Eliaz blev rädd = Alex åkte i backen. AJ. Är gaaanska ordentligt blå om man säger så. Ryggen och vänster armbåge fick ta smällen. Men men.. sånt som händer! Igår jobbade jag i stallet och idag + imorgon är jag ledig!

Idag har Anja och jag varit på Strömsholm - Kliniken, med Philippa, glada att hon såg bra ut. Men tji fick vi, veterinären hittade en ny liten repa på det som börjat läka och vips så vart det bara till att börja om... igen.... inget jag kunnat göra något åt som tur var. Återbesök om två veckor IGEN. Kul! Inte.. Hämtade en sadel som ska testas på en av ponnysarna gjorde vi oxå.

Nu ikväll blir det nog en "bra" film - känns som vi sett alla bra.. men ändå. Imorgon ska vi en sväng till Eskilstuna och Anja ska träna på Dagny på förmiddagen, Philippa får vila eftersom hon lär ha ganska ont i ögat imorgon.. nya tag på torsdag!

Nästa helg kommer jag hem en sväng =9 torsdag-söndag!

Nu kommer lite bilder!
Kramisar

Min fina armbåge :D

Golden Dream " Goldie " f. 97 e: Dream of Glory

Mamma och syster när dom var på besök <3

Eliaz f.2003 e: Briar

och i det här mysiga huset bor jag, Sabine och Anja =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0