Dagens ridpass!

Hon var bra idag, skrittade ut i ungefär 20 min innan jag travade fram. Först var hon seg och lyssnade dåligt så det blev en del övergångar för att få henne uppmärksam. Övade en del ökad skritt innan vi började galoppövningen.  Började i vänstervarv, där satte hon fattningarna fint, gjorde ungefär 10 upprepningar innan hon fick galoppera loss några varv, kändes fin - det gick att ställa lätt åt båda håll och hon var uppmärksam för sitsen.

I högervarv var det svårare, tog fattningarna bra men kom inte igenom så jag lät henne galoppera på ordentligt framåt innan jag satte mig ner och började jobba henne DÅ lossnade hon helt plötsligt och blev väldigt trevlig. Avslutade med att trava på i en ganska stor trav på grusvägen, helt igenom och superfin! Kul pass :D

Blev tyvärr inga bilder idag.. kanske imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0