Planer..

Det är så fruktansvärt kallt ute så man vill helst bara kura ner sig under ett par varma täcken och stanna där men det går förstås inte.. pållarna ska motioneras. L ska få skritta ut idag, han var med och tittade när ponnyerna galopperade på sumpen igår, fick såklart röra sig lite han oxå men något lugnare, kändes fin! Philippa gick i ridhuset, hon kändes också fin! Red mycket skänkelvikningar och att hon skulle vänta - arbeta istället för att bli springig som hon lätt blir när hon vill slippa undan.

Försöker rida till musik när jag rider henne, då orkar jag fokusera bättre vilket gör henne lugnare - bra! Idag ska hon också ridas dressyr på - ska öva enkla byten idag då det blev mest trav igår. Har som plan att hon ska dressyrtränas mest nu de sista två veckorna, då jag har tillgång till ridhus, kondition och styrka kan vi träna mer på hemma i snön :).

Nu ska jag lämna värmen här inne och ta o tömköra Y ett tag..!

Ha en fin dag! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0