:)

God kväll!

Har äntligen lite att uppdatera om, finally! Bodaborg med Usek var roligt, vi lyckades dock pricka in årets hittills finaste dag, skräll.. på hemvägen blev det en sväng förbi hööks, fick lite smågrejer köpt som till exempel liniment, handskar och en flyweil. Får bli en tur dit (lr Mauds..) å köpa vita ridbyxor under veckan eftersom jag red sönder mina på tävlingen igår, smidigt.. men dom har varit halvkassa länge så det var på tiden.

Tävlingen igår gick förövrigt bra, visserligen blev jag sist (tror jag) men det gör inte mig ett dugg, hon var väldigt fin på framridningen, reglerbar och mjuk. Det verkar ha gett resultat att rida på gramanen ett par dagar under veckan så hon kom ner ordentligt. Galoppen kändes bäst, den ena tiometersvolten i samlad galopp var bland det bättre. Hon var spänd men jag kunde påverka henne mycket bättre denna gången vilket jag ser som ett stort framsteg. Dessutom var hon framåt! Procenten blev 59,22% (regional LA:4) nu ny uppladdning inför söndag!


Efter tävlinge åkte jag och syster i Getebolsvika och badade! Det var riktigt skönt med tanke på värmen.. har dock fått ett bett på benet som svullnar mer och mer å det sveeeed... På kvällen kom Björn hit så vi var hos pappa och åt mat.

Idag har jag, Malin och Märta varit på Strömsholm och kollat när Niklas å Amorina tävlade. Gick inte jättebra men hon var superfin ändå och det har varit en bra dag! Soligt å skönt, har bränt mig lite till och med..



Imorgon ska jag vara med i seminstallet på morgonen (www.varmlandshastsemin.se) och på kvällen ska Camilla testa rida Philippa, hon ska få hjälpa mig lite (om det funkar..) när jag jobbar under juli eftersom jag kommer jobba 2-3 dagar i sträck i Årjäng.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0