Pysslig dag!

Gick för en gångs skull upp i tid idag, innan 9 med andra ord.  Har fått riktigt mycket gjort! Städat mitt rum, bakat 50 hallongrottor och 25 hallon/blåbärs muffins (nu är det klart med allt bak! underbart), varit i stallet och plockat lite i köket.

Min kära syster åkte på en släng magsjuka men det verkar som om resten av familjen klarat sig. Jag är ju dock inbillningssjuk som stryk så har inte ätit ordentligt på flera dagar, hehe får nog ta tag i det där.

Hästen.. jaa, vad ska man säga om henne. Hon förebereds för tävling två helger i rad, två regionala. Nu till helgen går hon LA:4 och 12 juni går hon LA:4 och Msv:C2i Grums. Hoppas på att hon är på tävlingshumör. Idag var hon inte på humör alls, stog emot hela tiden. Ska rida ut på gramanen imorgon så hon får gå framåt neråt och bara lulla på.

Eulalia åker troligen till sin nya fodervärd till helgen, det kommer bli bra. Känns jättetråkigt att jag inte har möjlighet att ta henne men nu är läget som det är. Kommer satsa på Philippa denna säsongen så får vi se vad det blir sen. Ett jobb skulle inte sitta helt fel, typ heltid i Åmål eller Säffle -  jaaa tack! .

Just nu är suget efter att rida fler hästar superstort så om någon i Säffle/Åmål behöver hjälp är det bara att hojta till. Behöver utvecklas på fler än Philippa..

Denna veckan blir ganska upptagen,  familjedag på torsdag - ALLA tycker jag ska ta en sväng förbi Sjöbyn Högbacken någon gång mellan 10-16, det finns något för alla, gammal som ung :), på fredag ska jag faktiskt med Usek till BodaBorg i Karlskoga, Lördag är det tävling å söndag skulle jag vilja åka till Strömsholm - någon som är på?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0