Ebba

Idag har det gått 6år sedan vi fick ta bort älskade Ebba. Kan inte riktigt förstå att det gått så lång tid, den där dagen kommer jag ihåg varenda liten detalj, önskar att jag slapp det.

Ebba var "min" första häst som jag fick rida hos Cicci och Märta. Kommer ihåg att det var bland de lyckligaste dagarna i mitt liv när jag fick börja rida henne, 13 år var jag, Ebba likaså. Hon lärde mig mycket den hästen, jag hade nästan bara ridit ridskolehäst innan så de som är insatta i sporten förstår ju att detta var ett stort steg. Har några filmer från våra första hopptävlingar, haha, jag tycker att det går jättefort men på filmerna ser man att det går i slowmotion, Ebba går dock med spetsade öron och tycker livet är helt okej. Sista filmen jag har på henne är från en dressyrträning för Lena Martinsson, ett par dagar innan hon gick bort, man ser att vi börjat hitta varandra.. men sen tog det slut, helt plötsligt fanns min bästa vän bara kvar i mina minnen.

Skriver inte längre än så, det blir bara rörigt och tårarna rinner. Usch!

Slänger in ett par bilder istället :)
Ebba hann få en dotter, Eulalia och hon i sin ordning har två avkommor, Square och Swing It.




Tänder ljus för mina änglar idag.
Ebba och Santo, jag saknar er!


Kommentarer
Postat av: Sofia

första gången jag träffade Ebba: det var kolsvart och ni red upp och ner på grusvägen från stallet och ner till asfalten. Varje gång Ni red mot stallet blev Ebba "rädd" för mig.

Sen när vi var ute och red och jag gjorde en frivolt över huvudet på Draumur, trodde nog ekipaget bakom att jag var dum i huvudet på riktigt.



Kram!

2011-10-01 @ 10:20:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0