Höst!

Usch, det var riktigt burrigt ute nu på kvällskvisten. Kom inte iväg till stallet förrän efter sju, gjorde klart lite snabbt innan jag red Philippa, rätt hårt pass i paddocken, hon bara fjollar runt och blåser upp sig när det är busväder.. gamla häst! Hade, tack å lov, graman dagen till ära så hon fick göra en del tänkövningar.

Nu väntar tvådagars dressyrträning för mig och tanten, välbehövligt!!! Behöver hitta henne mycket bättre i högervarv.. och lära mig trampa ner högerfoten, att det ska vara så bedrövligt svårt fast man egentligen vet vad man ska göra?!

Idag var jag egentligen uni-ledig men eftersom vi har en biologiquiz som ska göras någon gång under torsdag-söndag (jag har redan gjort den, duktiga mig!) och matte-dugga nästa måndag kändes det lämpligt att åka in en tur ändå - resulterade i flera timmars matte som jag konstigt nog förstod.
Fick åka med Linus till Karlstad, inga fel, rätt skönt att slippa bussen ibland.

Imorgon ska jag försöka mig på en sovmorgon, har vaknat innan fem flera dagar i rad nu, lite träligt.. ska även hämta farfars bil som jag ska ha i helgen - blir Tvetabo eftersom pappa och syrran åker till Stockholm.

Höres!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0