En vecka..

Nu har Philippa bott i Åmål en hel vecka och jag kan inte säga annat än att hon trivs väldigt bra. Lugn i hagen, även om hon blir själv och i övrigt finner hon sig i det mesta. Känns väldigt bra!

Igår var jag med Elin och Jim på tävling i Eda, det gick superbra! Nolla i en meter och 8fel i debuten 1,10. Gick bäst i 1,10, helt klart! De kom dåligt in i kombinationen så där vek han klokt nog ut - kom in jättebra andra gången också petade han sista hindret, troligen beroende på trötthet. Super tävlingsdag för Elin och Jim!


Jag agerade både fotograf och hästskötare samtidigt.. :P

Fick även pussa på finaste hjärtat som gjorde sin tävlingsdebut med fodervärden, Eulalia <3



Idag var Ella med mig till stallet, hon skrittade och travade lite påväg till ridskolan sen red jag Philippa på ridbanan i 20min ca och sen red Ella hem igen. Flippsan var lite seeeg men kan ha berott på värmen. Hon släppte igenom fint på slutet, speciellt i traven. Imorgon får hon troligen vila, ska försöka göra iordning ett veckoschema med lite övningar att lägga ut om jag får tid.

Nu ska jag plugga lite och ladda för universitet imorgon!

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0