God Morgon!

Det är ändå rätt skönt när man vaknar av sig själv vid 7-tiden fast man kan sova hela dagen om det är så. Var dock helt klubbad när jag vaknade, som om man gråtit (vilket jag inte har!), är nog bara trött.

Planen idag är att vakna till liv ordentligt och vänta på att det blir varm och skönt ute, cykla till stallet - rida ut, hem för att plugga och sedan blir det Tveta under helgen. Bara jag och katten, rätt gött. Imorgon finns ett möte inplanerat kl. 12 och dressyr med Jim (tror jag? att vi sa.) efter det, han fick förresten en dressyrsadel igår.

Igår hoppade vi litegrann, tanken var att vi skulle rida "ått-övningen" från häst&ryttare men Philippa var lite loj så vi livade upp det hela med lite omhoppningssvängar istället. På slutet fick Elin rida Philippa så jag hjälpte henne, fina tjejer på slutet! Det är nyttigt för alla parter med omväxling, tänk på det. Nyttigt att se sin egen häst med någon annan - man kan påverka på ett helt annat sätt och få "aha" upplevelser bara genom att titta. Som sagt, nyttigt.

Får se om det blir någon uppdatering i helgen, beror på om jag tar med mig dator till Tveta. Kameran får åtminsone följa med!

Ha det fint!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0