Tävling..

Igår gick av stapeln med blandat resultat, 1m 0-8, superfin på framridningen men efter en missbedömning på tiden - lång skritt innan start så "slutade" Elin rida, men va tusan, dom kom runt! Framhoppningen till 1,10 var superbra (!) fina språng! På banan var det fint flyt och BRA galopp de tre första hindren sen kom de lite ur rytm vilket ledde till att dom blev lite trötta båda två. Nu blir det maaaassa kondis- och dressyrträning för Elin och Jim :)

Philippa skrittade igår - pigg och glad!! Idag tömkörde jag och det var en mycket samarbetsvillig kuse utan svullet ben som gjorde ett bra pass, roligt. Imorgon blir det galoppträning och sedan dressyr på onsdag.

Lite planer för höstterminen:

23 oktober
Klubbdressyr Åmål
Jag startar Jim
Elin - Philippa?

6 november
Lokal hoppning Åmål
Jag och Philippa startar 90-1m
Elin och Jim startar 1m-1.10 (?)

19 november (?)
Lokal/regional dressyr Åmål
Jag startar:
Ben-Jim Lb:3 (ev.)
Philippa La:3 och Msv:c2

Med andra ord bara "hemmatävlingar" inplanerade men så ser det ut i dagsläget.

Idag har jag köpt nya skor och en stickad tröja, nöjd.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0