Fin häst, Scandinavium m,m

Å vilken härlig helg det har varit! Smygstartade redan i torsdags. Red Corre ute i solen med Elin och Jim som sällskap, superfina, mjuka grusvägar så man kunde trava och galoppera en massa. Corre har verkligen börjat första mig nu, blir bara roligare för varje dag.

I fredags var vi ute en sväng själva, red i skogen först, värmde upp med lite klättring igen, denna gången ifrågasatte han inte lika mycket utan lullade bara på som vanligt. Red bort till ridskolan och lilla ridhuset en sväng, började med galopp i lättsits för att han skulle komma igång och det gav verkligen resultat! Resten av ridpasset (som var ca. 15min) gick han som en klocka i alla gångarter, positiv och framåt.

I lördags åkte jag, Andréa och Malin till min faster och kusiner i Kungsbacka. På eftermiddagen tog Malin och jag pendeln till Göteborg och gick på mässan innan det blev show på kvällen, riktigt kul att Patrik Kittel vann!



HV Polo Sports väst köpte jag till mig själv! Och till träning blev det ett schabrak och silverboots, flådigt! (Corre och jag kommer va snyggast på Nina-träningen!)

Idag fick Corre gå en tur i mörkret, travade bort till ridskolan och sen red jag runt lite i paddocken medan jag väntade på att Elin skulle sluta träna :) Fick Sällskap av Sofie och Labbe också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0