Måndags ridning.

Hade egentligen inte tänkt rida idag, eftersom jag skulle till universitetet. Det slutade med hemmaplugg och två rida hästar.

Följde med Elin ut till stallet, mockade och grejjade lite sen red vi bort till ridskolan med Corre och Jim. Jag red Corre först, han var myyycket bättre idag än de senaste gångerna vi varit i ridhuset - tror uteridningen gör mycket för honom psykiskt då han var mer avspänd och tog tag i uppgifterna bättre idag, även om det är en bra bit kvar.




Hoppas han fortsätter så, eventuellt får han följa med på Nina-träning nästa onsdag. Klippmaskinen gick sönder, därav den vackra klippningen ;)

När Corre var klar fick jag ta Jim en stund eftersom Elin är sjuk och egentligen inte ska rida (men vilken ridtjej orkar hålla sig ifrån det??) Red honom riktigt ordentligt igår då han varit väldigt stel en period, VILKEN skillnad det var idag. Riktigt skönt att han kommit tillbaks så bra, alltid roligt när ridningen ger resultat.

Nu är jag bara taggad på att rida mer, skön känsla, den har inte funnits där på ett tag faktiskt. Får se hur pigg jag är imorgon..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0