Duktiga pållar!

Idag är det onsdag vilket innebär att jag har både Jim och Corre. Eftersom vi red dom i skogen igår så fick det bli ridskolan idag.

Började med den lilla grå som var jättetittig påväg till ridskolan, rätt positivt har jag börjat inse, han är med andra ord lite mer taggad. Stämde även idag, han hade jääättefin framåtbjudning hela passet igenom så passade på att öva galoppfattningar. Började i det svårare varvet, höger, för att undvika att öva dem när han är trött --> blir bara bock och hopp och motstånd = inget bra. Hur som helst så gjorde han några riktigt bra fattningar, i början förstod han inte riktigt med sen föll allt på plats. Var noga med att han skulle framåt i fattningen, han kan bli lite rakbent och bromsa upp sig annars men inte idag inte :)
Vänster tog han jättebra direkt så där fick han faktiskt gå in på stor volt ett par varv, formade sig super! När jag travade av honom längde han på riktigt bra och sökte sig stadigt neråt - jättenöjd med honom idag!!

Jim fick också gå till ridskolan, travade fram påvägen dit och fortsatte sedan i paddocken, lite hårt på vissa ställen men inte alls så farligt som jag trodde det skulle vara. Red fyrkantsspåret, halt vid domarkuren - rygga fem steg - fram i trav - öka på ena långsidan och korta på andra. När det satt bra i båda varv arbetade jag galoppen på åttvolt och var noga med rakriktningen i varvbytet. Han var faktiskt riktigt fin där! Har blivit en otrolig skillnad på honom nu det senaste, riktigt roligt för nu kan man ju börja finlira på riktigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0