Unghäst och fin Jim!

Idag var Corre unghäst, på riktigt, men det är faktiskt rätt skönt att han har sådana dagar ibland, han uppför sig nästan för bra annars. Red ut en sväng, allt var farligt så det var lite vingligt men han går framåt och det är mycket positivt, tycker inte om hästar som backar och krånglar. Det är liksom ingen idé att hetsa upp sig när han är sån, enda gången jag säger till på skarpen är om han försöker vända hemåt eller backar, det tål jag inte riktigt. Hur som helst så var han fin det sista på hemvägen, duktig pålle! Värt att nämna att det blåste rätt ordentligt och att vi inte ridit där på ett par veckor..

Jim red jag till ridskolan, travade fram påvägen dit, kändes väldigt fin så jag beslöt mig för att inte jobba så mycket trav idag. Eftersom det stod en hund och skällde vid paddocken gick vi in i lilla ridhuset. Började med att galoppera på rätt mycket framåt innan jag började med skritt - galopp - skritt övergångar 1m innanför spåret, bra för balansen! Han var riktigt duktig så vi avslutade med tre serpentinbågar och enkelt byte när vi passerade medellinjen, han var riktigt lyhörd och verkade tycka det var KUL - positivt!

Imorgon ska Corre få sig en tur ut, tror det blir lite klättring och skog så han får tänka på vart han har fötterna.

Vill passa på att påminna alla intresserade om Regionala dressyrtävlingar i Åmål imorgon, vår Catrine Andersson ska vara med på båda hästarna så kom och hejja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0