Uteritt och Hoppning!

Kan inte låta bli att förundras över den lilla hästen, han får mig så glad!

Igår fick vi sällskap av Elin och Jim, skönt tänkte jag eftersom han var så spänd i fredags. Han var en heeelt annan häst, jättefin i traven, verkligen sökte sig nedåt och tog ut steget. I galoppen fick dom länga på rätt bra, Jim fick vara först men på slutet sökte sig Corre upp jämsides i alla fall vilket jag tycker är positivt, då vill han ju faktiskt springa! Han hade lite svårt för höger galoppfattning men även den satt på slutet, duktig pålle!

Idag hade vi planerat in lite hoppning i stora, första gången för mig och Correbus tillsammans. Började inte sådär jättebra - det stod kvar hyperläskiga pallar från dressyrtävlingen längst ner i ridhuset, helomvändning och fly för livet tyckte herrn va den bästa lösningen, tog oss igenom det också tillslut, fåntratt! Själva "hoppningen" (40-50cm) är jag supernöjd med. Började med att trava och galoppera bommar med framåtbjudning - inga problem! Hoppade de tre hindren ett par gånger i både trav och galopp innan vi satte ihop det till "en bana", tog den två gånger och sen va det klart. Inga komplikationer där inte, superduktig!

Nu under veckan ska jag försöka hinna med så mycket som möjligt, åker till Sälen vecka 11 och tror det kan bli rätt lagomt med en vecka ledigt för honom där, vi får se!

Kommer upp en liten hoppfilm så småningom, så glöm inte kika in ibland :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0