Nina-träning

Idag var det dags för höstens andra Nina-träning för mig och Jimsan. Vi arbetar mycket med att han ska flytta baken för skänkeln och bli mjuk i kroppen, det blir en heeeelt annan häst! Jag kan sitta och tycka att han känns rätt fin när jag rider fram honom men det är inte ens i närheten av vad han är i slutet av passet. Dock en hel massa kvar att jobba med innan vi har honom där vi vill.
 
Fick mina nya skor och chaps idag! Bruna och fina! Supersköna faktiskt!
 
 
Igår hoppade Elin Jim, jag red dock till ridskolan och red fram honom eftersom Elin var hemma rätt sent. Skönt när man kan göra så och det ändå funkar! Vi börjar bli ett väl sammansvetsat team, Jag, Elin och Jim. Det flyter på väldigt fint både på träning och tävling med allting, hoppas det håller i sig året ut.
 
Thea skulle egentligen fått skor idag men tyvärr var det för mycket hovröta i ena framhoven att det inte gick att fästa skon. Vet inte riktigt vad det beror på, hon är väl helt enkelt känslig för blöta somrar kanske? Vi ska ändå börja greja med henne mer och mer, är hon för ömfotad så får vi helt enkelt åka till ridskolan med henne.
 
Det har kommit två nya hästar till stallet, ponnyn Nilas (som varit hemma på sommarbete) och storhästen Mango.
 
Jag kommer att rida Jim torsdag och fredag, lördag får Elin ta honom själv och på söndag är det tävling igen.
 
/Alex

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0